Onze zakelijke klantenservice staat voor u klaar!

    • Op werkdagen bereikbaar van 8:30 tot 17:00 uur
    • 24/7 bereikbaar voor spoedgevallen
    • Een bezoek bij u op locatie is ook mogelijk

Bel 088-007 11 40zakelijk@medicura.nl

Zakelijke klantenservice

Uw meedenkende partner in zorgoplossingen

Wij begrijpen dat elke situatie uniek is en daarom streven we er naar om verder te gaan dan de standaardoplossingen. Of het nu gaat om het beantwoorden van vragen, het adviseren over producten die het beste bij uw behoeften passen, of het bieden van begeleiding bij complexe zorgvraagstukken, ons toegewijde team staat voor u klaar. Iedere werkdag kunt u terecht bij onze deskundige klantenservice die bekend staat om hun vriendelijke, gemotiveerde en meedenkende aanpak.

Neem vandaag nog telefonisch of via de e-mail contact met ons op en ervaar het zelf. Samen vinden we de beste oplossingen. Onze deskundige en vriendelijke accountmanager(s) komen ook graag bij u op locatie om u te voorzien van het beste advies.

Neem contact met ons op

Voor vragen of opmerkingen

Heeft u een vraag of opmerking aan ons team van Medicura Zakelijk? Aarzel niet om met ons contact op te nemen via het onderstaande contactformulier.

Veelgestelde vragen

Hier vind u al uw antwoorden op vragen over bestellingen, leveringen, betalingen, service en garantie, retourneren, klachten en verzendkosten. Als er vragen en antwoorden ontbreken, dan vernemen wij dit graag van u.

Bestellen

  • Hoe vind ik een artikel?

    Er zijn meerdere mogelijkheden om uw artikel te vinden. Zo kunt u in onze webshop klikken op de tabbladen aan de bovenzijde. Deze zijn ingedeeld in de categorieën Bewegen, Dagelijks leven, Liggen en zitten, Sanitair en hygiëne, Mobiliteit, Zwanger & kind, Gezondheid, Huren en Gratis lenen. Ook kunt u het trefwoord of de naam van uw artikel intypen in het vrije zoekvenster bovenaan elke pagina.

  • Kan ik artikelen lenen bij Medicura?

    Ja, dat is mogelijk. Iedere zorgverzekeraar heeft medische hulpmiddelen geselecteerd die u kosteloos kunt lenen. Deze hulpmiddelen kunt u maximaal 26 weken gratis lenen. Hiervoor hoeft u geen lid te zijn bij Medicura.

  • Kan ik artikelen huren bij Medicura?

    Ja, dat is mogelijk. Medicura heeft een uitgebreid assortiment met zorghulpmiddelen die u tijdelijk kunt huren.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Het is mogelijk om een bestelling te annuleren. Dit kan alleen wanneer de bestelling nog niet verzonden is. Als uw bestelling al verzonden is, kunt u de bestelling niet meer annuleren. U kunt wel na ontvangst van de bestelling de artikelen conform onze voorwaarden retour sturen

Levering

  • Wat is de levertijd van artikelen?

    De algemene levertijd is 2 tot 4 werkdagen, zodra wij uw betaling hebben ontvangen. Medicura beschikt over een groot assortiment en ruime voorraad. De artikelen die voorradig zijn ontvangt u binnen drie werkdagen. Mochten we het artikel niet op voorraad hebben, dan nemen wij hierover contact met u op.

  • Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een ander adres dan mijn eigen?

    Ja, dit is mogelijk. Wanneer u een bestelling plaatst, kunt u een afleveradres opgeven. Dit mag een ander adres zijn dan uw eigen woonadres.

  • Levert Medicura ook buiten Nederland en België?

    In sommige gevallen wel. Neem contact op onze klantenservice via e-mail of telefoon, dan kijken we samen met u naar de mogelijkheden.

Betalen

  • Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

    U kunt uw bestelling betalen via iDEAL of Bancontact.

  • Heeft mijn betaling invloed op de orderverwerking?

    Uw order wordt verwerkt nadat wij uw betaling hebben ontvangen.

  • Is iDEAL een veilige betaalmethode?

    Betalen met iDEAL is erg veilig. iDEAL is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. Deze betaalmethode is mogelijk voor iedereen met een Nederlandse bankpas. U kunt direct tijdens het bestelproces betalen via het online betaalsysteem van uw eigen bank.

Garantie en Service

  • Zit er garantie op mijn artikelen?

    Ja, u heeft garantie op bestelde artikelen. De garantieperiode en de voorwaarden zijn afhankelijk per artikel. Bewaar uw factuur goed. Wilt u aanspraak maken op garantie, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.

  • Wat zijn de voorwaarden om een beroep te kunnen doen op garantie?

    Een geldig aankoopbewijs is noodzakelijk om beroep te kunnen doen op garantie.

Retourneren

  • Wat is de retourtermijn van Medicura?

    Voor uw Medicura bestelling geldt een zichttermijn van 14 werkdagen vanaf het moment dat de bestelling in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen. Dit geldt niet voor hygiëne artikelen.

  • Welke regels gelden er bij retourneren?

    U kunt uw artikel(en) retourneren binnen de zichttermijn van 14 werkdagen. Wanneer we zien dat artikelen beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, mogen we de geretourneerde producten weigeren of de schade in rekening brengen. De artikelen moeten worden geretourneerd in de originele verpakking en met aangehechte labels.

  • Wat zijn hygiëne artikelen?

    Hygiëne artikelen zijn o.a. bandages, toiletstoelen, toiletverhogers en borstkolven. Hygiëne artikelen kunnen alleen geretourneerd worden indien de verpakking ongeopend is. Wanneer we zien dat artikelen beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, mogen we de geretourneerde producten weigeren of de schade in rekening brengen.

  • Hoe krijg ik mijn geld terug na mijn retourzending?
    Bij een geaccepteerde retourzending, betaalt Medicura het bedrag van het geretourneerde artikel binnen 14 dagen terug op uw rekening.

Verzendkosten

  • Wat zijn de verzendkosten voor uitleen producten?

    De bezorging van hulpmiddelen die u gratis mag lenen, is voor u volledig kosteloos. Dit is contractueel afgesproken met alle Nederlandse zorgverzekeraars.

  • Wat zijn de verzendkosten voor verhuur producten?

    Voor het laten bezorgen en ophalen van hulpmiddelen die u bij ons huurt, rekenen we €67,75 aan totale transportkosten. Deze kosten dient u bij het ontvangen van de eerste periodieke factuur te voldoen. In combinatie met een uitleen product worden producten kosteloos verzonden.

  • Wat zijn de verzendkosten voor verkoop producten?
    Bij een bestelling van meer dan €30,- is de verzending gratis. Bestelde artikelen versturen wij per post. Voor het verzendklaar maken, controleren en afleveren van uw bestelling betaalt u verzendkosten. De regio waar u uw producten laat afleveren (Nederland of België), bepaalt de hoogte van de verzendkosten.
  • Betaal ik verzendkosten voor een bestelling via de webshop?
    Tijdens het bestelproces staat vermeld wat voor u de verzendkosten zijn. Ons systeem berekent dit automatisch.

Opmerkingen

  • Hoe kan ik een opmerking indienen?
    We doen enorm ons best om ervoor te zorgen dat u tevreden bent met alles wat u bij Medicura koopt. Voldoet een artikel onverhoopt toch niet aan uw verwachtingen, is er iets misgegaan met de bezorging of heeft u een opmerking? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag en staan altijd voor u klaar om het probleem zo snel mogelijk op te lossen! Indien u een opmerking wilt indienen, dan kunt u dit telefonisch, per e-mail of schriftelijk bij ons kenbaar maken. U krijgt van ons binnen een week een inhoudelijke reactie.